pondělí 12. prosince 2016

Bondi Beach

Ahoj! Jak jsem již slibovala, svoji rubriku TRAVEL chci obohacovat a dnes bych Vás chtěla s sebou vzít na pláž. Náš výlet jsme se snažili vzít co nejvíce v australském stylu. Co by to bylo za dovolenou bez vln a pláží?
Hned u pobřeží jsou zídky plné street artu a hned nedaleko velký skatepark. Bylo strašné horko, takže tam nikdo nejezdil. That’s sucks. Od první chvíle v Sydney jsem ucítila takový positive vibe, který mě provázel celý pobyt.

 V Sydney jsem se setkala se sestrou, která v Austrálii strávila 3 měsíce. Hned mě vzala na jednu z nejznámějších pláží a to Bondi beach. V jejím okolí se nachází několik dalších krásných pláží a také doporučuji krásnou procházku po pobřeží, která spojuje jednotlivé pláže. Nejlépe je vyrazit z jižního konce Bondi Beach.







Jídlo
V Sydney můžete ochutnat jídla celého světa. Převažuje asijská kuchyně, která také patří k nejlevnějším – a pro mě nejchutnějším. Samozřejmě jsem se v Austrálii nechtěla stravovat fastfoodama nebo pořád jen asií. Přecejen dělají spoustu jídel smažených, nebo mají v sobě hodně oleje. Australané mají zdravá jídla a saláty vážně vymakané. Jejich salát vás zasytí jako hlavní chod úplně bez problému. Já si nejvíce oblíbila salát s čerstvým špenátem, pečenou dýní, grilovaným Halumi sýrem!
Pokud mají Australané nějaké tradiční jídlo tak je to Fish and Chips, seženete levně téměř všude (ryba s hranolkami). Často si v hospodě či baru objednávají wegies with sour cream and chilli souce (opečené kousky brambor s omáčkou). Australský styl můžete také vyzkoušet pokud si dáte snídani např. na Bondi Beach, kde se podává až do 12 hod. a lidé rádi posedávají ve stylových kavárnách. Snídaně jsou bohaté a jsou typické pro kavárny u všech plážích ve městě. Brunch je pro mě nejoblíbenější jídlo! Dopřeju si i velké množství jídlo, protože mě zasytí na velkou část dne. V Austrálii jsem velmi ocenila to, že v téměř každé restauraci máte možnost si objednat gluten-free pečivo i těstoviny. K snídani milují avokádo a tím si získali mé srdce.

Z asijských restaurací doporučím sushi, vyhlášený sushi train, určitě četné a levné thajské restaurace, kde si pochutnáte za nižší cenu anebo také více specifickou čínskou kuchyni, kteoru najdete v čínské čtvrti, která je součástí centra Sydney. Nejhezčí a luxusní restaurace najdete v blízkosti Sydney Opery, ve čtvrti Rocks anebo pěkné části města Darling Harbour. Ne náhodou mají tato místa výhled na moře. Stejně je tomu i na Bondi Beach, kde najdete menší restaurace, které mají atmosféru a znamenitě si pochutnáte. Specializované restaurace jsou hojně zastoupené na ulici Oxford street anebo v oblasti Darlinghurst. V Sydney nebudete zklamáni, ale připravte se, že kromě thajských restaurací si šáhnete za dobrou večeři hlouběji do peněženky. (Thajské restaurace zase nemají tak pěkné prostředí). Zvláštností je restaurace s výhledem na celé Sydney v Sydney Tower anebo krásný bar v hotelu Shangri La s výhledem na celý přístav a Operu. Ve čtvrti Kings Cross najdete I českou restauraci a české pivo. Sydney je rájem gurmánů, pestrost je úžasná. Jako lepší restauraci doporučuji restauraci na střeše Custom House, který se nachází ve čtvrti Circular Quaye, hne du přístavu, zaplatíte vice, ale výborně vaří a mate výhled na Operu I Harbour bridge (částečně).



hojnost mají i v ovoci a zelenině. Potkávala jsem spoustu FRESH JUICE stánků, které kromě smoothies a čerstvě odšťavněných džusů nabízeli i různé variace salátů, jogurtových mís a další dobroty.


na sobě mám
tílko: promod
klobouk, kraťase: reserved 
balerínky: botovo.cz



© text: Viva Austrálie

1 komentář:

Copyright © 2014 Vaness Loves You , Blogger