pondělí 25. června 2018

orientální Big city life | ISTANBUL


Istanbul, Turecko
Lokace, které jsem se tolik obávala, ale zároveň jsem ji chtěla navštívit už 3 roky. Nejedná se o nějaké metropolitní fashion město (ve smyslu  Londýn, New York nebo Paříž) a zároveň se ani nejedná  o nějakou exotickou destinaci. Někdy mám pocit, že na taková místa se člověk hůř dostane než do dvou výše zmíněných destinací. Nicméně mě Istanbul vždy zajímal, zvlášť, když jsem do Turecka jezdívala s rodinou téměř každé léto na dovolenou.
Právě v dnešním článku Vám chci v rychlosti shrnout jaké to tam bylo.





Tentokrát jsem jela do Istanbulu spíše pracovně, než na „poznávačku“ a dovolenou. Bylo to skrz modeling. Kvůli škole jsem si nemohla dovolit zůstat v Istanbulu nějak extrémně dlouho, takže Istanbulská agentura souhlasila s délkou pobytu jeden měsíc. Byla jsem tam těsně před začátkem zkouškového období.
Musím říct, že  Istanbul mě velmi překvapil.
 Upřímně jsem se bála, že tam bude nebezpečno, zvlášť pro mě jako blondýnku. Také i z co se týče fashion trhu, tak Istanbul se velmi posunul a tamní designéři jsou extrémně talentování, vkusní, perfekcionisti. Myslela jsem, že modely a styling bude přeplácaný, obrovské nánosy make-upu a že obecně vkus lidí bude trošku jiný než u nás v Evropě. Opak byl pravdou.
Tentokrát jsem jela do Istanbulu spíše pracovně, než na „poznávačku“ a dovolenou. Bylo to skrz modeling. Kvůli škole jsem si nemohla dovolit zůstat v Istanbulu nějak extrémně dlouho, takže Istanbulská agentura souhlasila s délkou pobytu jeden měsíc. Byla jsem tam těsně před začátkem zkouškového období.
Musím říct, že  Istanbul mě velmi překvapil.
 Upřímně jsem se bála, že tam bude nebezpečno, zvlášť pro mě jako blondýnku. Také i z co se týče fashion trhu, tak Istanbul se velmi posunul a tamní designéři jsou extrémně talentování, vkusní, perfekcionisti. Myslela jsem, že modely a styling bude přeplácaný, obrovské nánosy make-upu a že obecně vkus lidí bude trošku jiný než u nás v Evropě. Opak byl pravdou.


V Čechách bojuji s tím, že na focení jde hlavně o vizuální výsledek, zvláště co se vlasů týče. Nějaká příprava, péče nebo termo-ochrana? Jen výjimečně! Vždy prosím ať mi vizážistka nebo ta osoba co má na starost vlasy (vyjma kadeřnického focení) dá nějakou péči nebo ochranu na vlasy. A v Istanbulu? Se o pleť, vlasy i nehty starají tak, aby všechno perfektní a dokonce i zdravé. Je pravda, že nachystání vlasů na focení trvá třeba hodinu a půl, místo půl hodiny, ale vlasy krásně vyživí. Našplíchají na ně milion serepetiček a pak teprve pracují s vizuálem. Ohledně lepší péče a o modelku než u nás, bych mohla pokračovat dále.
 Takže pro mě určitě přínos.












Další zajímavou věcí co se modelingového světa týče, je doprava na castingy a obecně fungování tam.
Jelikož Istanbul je skutečně obrovské město, dopravu tam bohužel nemají úplně dokonale pořešenou. V tomto případě prohlašuji „Zlatá Praha!“. Skutěčně. Sice máte linky metra na hlavních místech, které chcete jako turista vidět, ale kdybych si představila, že bych měla stíhat tolik castingů denně jako například v Miláně, tak s Istanbulskou dopravu stihnu asi tak 2 za den.
Agentury to tedy mají pořešené řidičem, který je tak trochu i váš booker. Vykomunikuje za vás rozhovory s klientem, který třeba není úplně vybaven znalostí anglického jazyka. Takových případů bylo naštěstí málo.
Ráno je daný čas, kdy mají být všechny modelky z bytu ready a řidič je vyzvedne. Někdy jsme byly v autě třeba od 8 ráno až do 4 odpoledne. Než jsme se prokousaly městem a vystály fronty na castinzích, trvalo to dlouho. Z druhé strany, měly jsme ten komfort, že do auta jsme si mohly donést vše, co jsme ten den potřebovaly a nemusely jsme se tahat s těžkými věcmi. S parkováním to však taky není žádná sláva. Několikrát se nám stálo, že jsme musely městem velký kus pěšky, samozřejmě na podpatcích a teď si vezměte, že Istanbul není vůbec žádná placka! Je to furt nahoru, dolů, do kopce z kopce.
To nám ale řidič vykompenzoval super playlistem v autě.





Asi v každém pracovním prostředí, jsou nejdůležitější lidi. Naše agentura má dva byty a já jsem opravdu vděčná, že jsem měla skvělé spolubydlící, protože holky v tom druhém bytě se nesnášely a bylo to dost znát. Měla jsem z toho takový dojem, že když je více Brazilek na jednom místě, je tam dost dusno.














Náš byt byl velmi přátelský, dokonce si nikdo nekradl jídlo! Vždy,když jsme měly trochu volna, plánovaly jsme, že někam půjdeme. Buď někam do restaurace, na nedělní trh zeleniny, nebo do posilovny. Achh! Jak mě chybí modelkovské privilegium chodit do fitka za free, když ukážete kartičku agentury se svým jménem. Kéžby tohle šlo i u nás. Mimochodem mi to přijde úplně logické!
Agentury po nás chtějí, ať jsme v tom nejlepším shapu, tak prosím, udělejte pro nás cvičení co nejvíc dostupné, když máme splňovat ideální míry!
Tím se dostávám k tomu, že Uber tam byl skvělej! Jízdy nebyly vůbec drahé, auto bylo skvělě vybavené.

Tyhle naše cesty Uberem, většinou směřovaly do restaurací. Každičké jídlo, co jsem v Istanbulu měla bylo výborné! Vážně, pokud máte rádi jogurt a zeleninu na milion způsobu zpracovanou, byl by to pro vás ráj. Velkým benefitem je, že jídlo v Istanbulu není vůbec drahé. Tolik, co dám v Praze za oběd a kávu, jsem tam dala za nákup na týden. Dobrý ne?

Pokud budete mít možnost jet do Istanbulu, určitě to stojí za to. Je to vcelku blízky a cenově přijatelný orientální Big city life.

Nedávno přistálo na můj Youtube kanál nové video, právě nový videoblog právě odsud. Viděli jste už?
Pokud ne, odkaz hazím sem > https://youtu.be/Gi0NbdJBafc 










1 komentář:

Copyright © 2014 Vaness Loves You , Blogger