pondělí 23. července 2018

Můj první rok na VŠ(KK)




Třetí týden prázdnin! A já se už upřímně těším na další akademický rok na VŠ.
Ještě před rokem, bych si ani nepomyslela, že se budu těšit a o to víc, že mě vejška bude bavit.

Dnes se s Vámi chci sdílet o mém prvním roku na VŠKK (Vysoká škola kreativní komunikace).
Přišlo mi přes 100 dotazů do direct message na Instagramu ohledně toho, jak jsem na škole spokojená, jaká je, jestli to za to stojí. V dnešním článku bych Vám  chtěla veškeré otázky zodpovědět.
Fotky jsou z krásného Istanbulu, který jsem zvládla v průběhu roku navštívit i díky VŠKK, která má vyšla vstříc s „individuálem“, kvůli modelingu.

Na školu jsem přišla (pro mě) dost vtipným způsobem. Hledala jsem ji po dvou dnech absolvovaných na jedné nejmenované škole, také zaměřenou na marketing, ale vesměs ekonomii a business.
Už po těch dvou dnech jsem na škole byla dostatečně zoufalá a věděla jsem, že to další 3 roky rozhodně studovat nechci.
Dala jsem tedy do vyhledávače „Vysoká škola kreativní marketing“ a vyskočila mi VŠKK. Ihned jsem tam volala na sekretariát a domlouvala schůzku na příjímací pohovor. (moc jsem se modlila, ať mě tam vezmou)



Jak probíhá přijímací pohovor (zkouška)?
Každý se  ptá, jak se má připravit na přijímačky. U nás (na VŠKK) se na zkoušky uchazeči nemusí učit. Více než na znalostech záleží na tom, proč chce uchazeč studovat právě naši školu, jakou má motivaci, kolik je ochoten práci na sobě obětovat a kam směřuje v dalším životě – to je podstata přijímacího pohovoru. U studentů kreativních oborů pak samozřejmě chtějí znát i jejich talent a vidět jejich portfolio.

Nastoupila jsem tedy o týden později než mí spolužáci, ale už to, že mě přijali takhle „pozdě“ je i pro Vás známka toho, že se nemusíte bát, že na škole budete všem vyučujícím jedno. Jsem svědkem individuálního přístupu ke studentům a snahy udělat maximum pro spokojenost studenta.

Školné
 je dost podobné jak na ostatních soukromých školách. Mě osobně to stojí 29 tisíc za semestr.  
Ceník pro jednotlivé studijní programy a specializace je k dispozici na www.vskk.cz. Stipendijní plán je průběžně aktualizován (prospěchové stipendium, podpora účasti na mezinárodním vzdělávání, patronace reklamních agentur nad konkrétními studenty).


Co vlastně studuji?
Vybírala na jaký půjdu obor, podle uplatnění a tím, kým bych chtěla být. Věděla jsem že ekonomka nebo účetní ze mě opravdu nebude, takže jsem sáhla po něčem kreativnějším. Z marketingových komunikací mě zaujal Management v kreativním průmyslu a Kreativní marketing.
Vybrala jsem si management. Prvák jsme však měli všichni stejný. Přednášky jsme měli společně s o on-line marketingem a „markeťákama“ a za to jsem opravdu moc ráda.
V průběhu roku jsem, co by mě bavilo studovat i ty další roky a hodlám přejít na kreativní marketing.







Co všechno se dá na VŠKK studovat?
Na VŠKK můžete studovat Kreativní marketing a komunikace ve 3 specializacích: Kreativní marketing, Management v kreativním průmyslu a On-line marketing. Ve studijním programu Vizuální a literární umění se můžete orientovat na Grafický a mediální design, Fotografii a audiovizi či Animaci a vizuální efekty, to vše doplněno o Literární tvorbu, které navazuje na zkušenosti pedagogů zaniklé Literární akademie Josefa Škvoreckého. VŠKK je jedinou vysokou školou v ČR, která poskytuje soustavné vzdělávání v oblasti tvůrčího psaní. Všechny specializace se prolínají v rámci předmětu Intermediální tvorba, který zajišťuje praktické propojení všech „kreativců“ na úrovni týmové spolupráce a realizaci skutečných zakázek dle požadavků komerční sféry a poptávky na trhu.


Jak probíhají hodiny?
Hodně z Vás se mě ptalo, jestli jsou hodiny záživné, nebo jestli mě nudí. Takže, moje odpověď je rozhodně kladná.
Přednášky a vyučovací hodiny mám strašně ráda. Tím, že vyučují jsou z velké většiny externisti (lidi z praxe), často zapomínám, že jsem vlastně ve škole.
Je to jako být na nějaké besedě, nebo s někým zkušeným a inspirativním na pivě. To mě na tom baví nejvíc!
A musím říct, že díky tomu se i učivo lépe pamatuje. J

Forma studia
Když jsem šla na školu, bylo pro mě prioritou flexi studium nebo možnost ISP (individuálního studijního plánu). Chtěla jsem studovat, ale zároveň se i věnovat modelingu a práci. Vzhledem k celkové koncepci zaměření Vysoké školy kreativní komunikace je forma studia stanovena pouze jako prezenční. Nicméně v případě zájemců o studium na VŠKK, kteří jsou zaměstnáni na plný úvazek, je možné po dohodě nastavit koncepci studia s ohledem na individuální možnosti každého uchazeče.
Což mi umožnilo i cestovat a právě být měsíc pracovně v Istanbulu a potom ve škole dohnat všechny resty po individuální domluvě s vyučujícími.

Co zkouškový?
Zkouškové je stresující asi pro každého studenta VŠ.  
Každý učitel má individuální požadavky k zakončení semestru. Někdy stačí projekt, prezentace, nebo test k udělení zápočtu. Potom následuje zkouška ať už ústní nebo písemná.

Zkouškové období = litry kávy. Na to VŠKK taky myslí. V budově školy nám v průběhu roku vznikl Domeček, což je naše studentské bistro a kavárna. Káva, saláty, polévky, dortíky, zkrátka všechno tam je!


Jsi spokojená?
Vždycky, když přijedu domů, do Brna, rodiče se mě ptají „co škola“. Já pokaždé musím říct, že jsem si vybrala nejlíp.
Studium i vyučovací hodiny mě motivují posouvat se dál.
Jsem tam opravdu moc spokojená a hlavně mi to dává smysl studovat.
Na konec bych chtěla dodat, že pokud jste taky kreativní osoby a chcete se nějakým způsobem rozvíjet, určitě VŠKK stojí za to.






Pokud by Vás ještě něco zajímalo, napište mi otázky do komentářů, já článek doplním, ať je vše komplexní!
                             

PS. 4.9. probíhá u nás Den otevřených dveří, tak se určitě běžte podívat!

svetr: Zara
pásek: Mango 
kalhoty: Na-KD
boty: Nike Air Max 2014


Pokud by Vás ještě něco zajímalo, napište mi otázky do komentářů, já článek doplním, ať je vše komplexní!
                             

PS. 4.9. probíhá u nás Den otevřených dveří, tak se určitě běžte podívat!





3 komentáře:

  1. Milá Vanesso, děkuji za článek. V současné době hledám reálné zkušenosti z VŠKK, které mi usnadní rozhodování jestli si na ní podat přihlášku. Zajímalo by mě více, jak hodiny probíhají, zdali jsi už v prvním roce získala možnost stáží, praxí nebo práce na reálných projektech. Ráda bych také věděla jak rozvrh vypadá, zdali je sestaven školou, a tak se s ním nedá hýbat a jsi ve škole opravdu každý den např. od 8 do 3? S individuálním plánem je to samozřejmě jiné, ale zdali víš jak to mají tvoji spolužáci. A asi jako poslední mě zajímá, jak je to s jazyky, zdali jsou některé zkoušky v cizím jazyce, či je možnost se dále vzdělávat např v Aj nebo si zvolit další jazyk.
    Předem moc děkuji za odpovědi a přeji mnoho úspěchů v dalším školním roce.
    Sára

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Vaness, me by take zajimalo, zda skola umoznuje/zprostredkovava nejake praxe, spolupraci na realnych projektech atd. Diky! ;))

    OdpovědětVymazat

Copyright © 2014 Vaness Loves You , Blogger